Opleiding Gastvrijheidsmanager

Opleiding Gastvrijheidsmanager

De kunst van een gastvrije bedrijfsvoering is een vak op zich. Op alle niveaus in de onderneming is het belangrijk dat de vormen van een gastvrije omgang met relaties kloppen met de organisatie zelf. Daarvoor is het niet alleen diepe kennis nodig van wat gastvrijheid is en doet (gastrosofie), maar moeten ook alle medewerkers de vastgestelde eigen gastvrijheidsformule begrijpen en kunnen hanteren.

Onderwerpen 

  • Gastvrijheid: waar hebben we het over?
  • Formulemanagement
  • Gastrosofie en Gastenpsychologie
  • Wie doet wat in hospitality (personal touch, kleine acties, groot gebaar)
  • Doel en inzicht in commercie, AIDA, persoonlijke verkoop en aftersales.
  • Hospitality budgetten (investeren in gastvrijheid)
  • Communicatie: feedback, werkoverleg en functioneringsgesprekken
  • International hospitality skills for international business
  • Leidinggeven en coachen, werken vanuit gerichtheden
  • Doornemen van de formules

Doelgroep 

De opleiding Gastvrijgheidsmanager is bedoeld voor (aankomende) managers die de organisatie waarin ze werken bewust maakt het gekozen gastvrijheidsbeleid, de medewerkers daarin aanstuurt en de resultaten monitort en terugkoppelt.

Methodiek

De theorie bestaat uit de vakken: gastrosofie (de wijsheid omgaan met gasten), waaronder gastenspychologie, gastvrijheidskunde, gastvrijheidsformulemanagement en gastvrijheidsmanagement.

Praktische informatie

Duur: 10 bijeenkomsten
Data: Start mogelijk in september
Tijd: 09.30 -  16.30 uur
Plaats: Maarssen
Prijs: €1995,- per deelnemer (ex BTW)

Ook af te nemen als In Company training. Informeer naar uw prijs!

Print Friendly, PDF & Email