Serveertechnieken

Serveertechnieken

Voor bedienend personeel in de horeca is gastgericht werken natuurlijk een vereiste. Het contact kunnen maken met de gasten, het de gasten naar de zin kunnen maken en oog hebben voor de wensen van de verschillende type gast. Dat zijn sociaal-communicatieve vaardigheden waar een goed gastheer of gastvrouw niet zonder kan.
Om bovengenoemde vaardigheden optimaal te kunnen uitvoeren, heb je vertrouwen nodig in je eigen technische vaardigheden. Immers het bedieningsvak bestaat ook uit een aantal puur technische vaardigheden en regels. In onze training Serveertechnieken gaan we specifiek in op deze vaardigheden en regels

Onderwerpen

  • Verschillende draagmethodes; onderhandse en bovenhandse
  • Het “opbouwen” en lopen met een plateau
  • Mise en Place maken
  • Opdekken en indekken van tafels (volgens de etiquette)
  • Inzetten en uithalen (Debarrasseren) (volgens de etiquette)

 

Zoals je ziet leren we je in elk geval wat de afgesproken en algemeen aanvaarde regels zijn. Dat betekent niet dat er binnen elk bedrijf ook zo gewerkt wordt. Onze visie is; voordat je uitzinderingen maakt, dien je eerst te weten hoe het formeel hoort!

Als je niet meer bang hoeft te zijn dat je de boel laat vallen, werk je met meer vertrouwen en kun je je beter focussen op de gast en daar gaat het per slot van rekening om!

In onze trainingen staat doen en ervaren voorop!

Doelgroep

Voor alle horecaondernemers, oproepkrachten en vakantiekrachten.

Praktische informatie

Duur: 7 uren
Tijd: 09.30 - 16.30 uur
Plaats: Zwolle, Rotterdam, Maarssen of Norg 
Prijs: 
€195,- per deelnemer (ex BTW en lesmateriaal)

Ook af te nemen als In Company training. Informeer naar uw prijs!

Print Friendly, PDF & Email